onsdag, mars 14, 2007

Älskade skor.

Jag vill ha dem. De kostar för mycket. Kan verkligen inte lägga alla mina pengar på ett par skor. Det är för fan två helger kvar på den här månaden! Och jag ska åka bort nästa helg också. Tänk om jag hittar nåt fint jag måste shoppa medan jag är borta? Då är det dumt om jag har lagt alla mina pengar på ett par skor.

Om jag bara klarar mig genom helgen utan att köpa dem så kanske jag kan låta bli helt och hållet. Men det är som med ränderna. Jag hör dem ropa ända bort ifrån Takashimaya-varuhuset.

Och de gråter och frågar varför jag inte vill ha dem, och jag försöker förklara, famla efter rationella bortförklaringar, och det gör ont i mitt hjärta.

3 kommentar(er):

Anonym sa...

Gör som jag meem. Sätt ett datum där du vet att du kommer att ha råd med skorna och få lite pengar över.
Själv håller jag mig tills den 29 mars då jag får min lön och ÄNTLIGEN kan köpa min älskade macbook!! Weey!
(Btw.. är den lika bra som jag tror att den är..?)
Gurka & Tomat!

tanja sa...

Köp!! a)Då kan du slappna av och inte letta nåt fint annanstans:) b)du kanske blir påkörd av en buss och kommer alrig kunna använda alla dina pengar, c) du kommer att tänka på dom hela tiden ändå.Det är vår, Rim och vi är i Tokyo, lev nu!

Retouche, den är bättre än du tror den är. jag hat min i 1 år nu och kan inte tänka mig nåt annat!Kolla bara att den inte brroommarr som Rims...:)

hej på er,
t-in-t

Rim sa...

Min har faktiskt slutat klicka nu.