torsdag, januari 29, 2009

Bollen i rullning...

Precis innan jag ska stänga ner datorn och gå och lägga mig säger Hitomi "hej" på Skype från Japan, verkligen sekunden innan jag trycker på "stäng av"-knappen.
Visst hatar man sånt?

Men eftersom vi hörs så sällan svarar jag och berättar att jag fått mitt certificate of eligibility.
Och då säger hon "Förresten, jag har en kompis som har en lägenhet... Mellan Shibuya och Harajuku ungefär... Vill du att jag ska höra om..."
Eeeeh. 
Ja.
Det. Vill. Jag.
Nog.

Hade varit så skönt att slippa lägenhetsletande och den hetsen det skulle innebära att leta lägenhet så fort man landar och veta att man bara har en vecka på sig.
Slippa nöja sig med första bästa i ren tidsbrist.

Aaaah!
Och nu, för 30 sekunder sedan landade ett mejl i lådan.
Japan undrar om jag tror att jag kan flyga ut redan den 6:e februari...
Men jag skulle tippa på att den 6:e blir lite väl tajt.
Det känns lite onödigt att kasta ut pengar på en flygbiljett om man inte är helt säker på att visumet har kommit till dess.

Hmm... det ser ut som om jag får ringa ambassaden idag.

2 kommentar(er):

k. sa...

då missar du hayders födelsedag. men gött om du slipper leta lgh!!

Pontus N sa...

Heja Riim! Vi får vårt COE på Måndag, ambassaden på tisdag, gävle den 9, Tokyo den 15. Snart, snart är man vid målet. Där väntar Premium Malts.