måndag, januari 26, 2009

Jag lyckades (låta bli att köpa 14 saker...)


Så här glad är jag när jag står utanför IKEA.
Ni kan ju gissa hur glad jag är när jag kommer in.

Ni vet hur trött man kan bli av att gå runt på IKEA?
Alla springer runt och försöker hitta grejer, blir irriterade över att soffan finns i alla färger utom den man vill ha.

Jag och Jakobobo har idag kommit fram till den ultimata IKEA-shopparstrategin.

  1. Gå runt på alla avdelningar, inklusive den med tallrikar, bestick och sånt.Lägg ingenting i kundvagn eller påse.
  2. Ät lunch. Bli proppmätta.
  3. Gå tillbaka till sängavdelningen. "Provligg" sängar en stund.
  4. Kryssa sedan, mätta och utvilade, runt på resten av varuhuset medan ni tar er mot kassorna.

Glöm inte att lägga streckkoderna åt samma håll och ta en kaffe och bulle på vägen hem.


0 kommentar(er):