måndag, januari 05, 2009

Gothenburg, Gothenburg

...thought, I thought I hated this city.
(A song by Maia Hirasawa)



But look!
Isn't it beautiful!?
Beautiful, but so damn cold!
And at 16:45 the sun has almost set.
Sad, but true.


9 kommentar(er):

hejdetärrasmus sa...

and i don't ever want to go home again

jag tror jag lipade mig igenom den låten typ de tjugo första gångerna jag hörde den.

Erik sa...

Ge mig arsenik!

Ba-ba BA!

Jag gillar dina engelska poster. Meningarna blir korta och kärnfulla och näst intill poetiska.

Rim sa...

Jag fick för mig att jag inte gillade Maia Hirasawa för den här låtens skull. Hur kan hon gilla Göteborg?
Det är ju en skitstad! Tråkig och kvävande...!
Men jag hade fel.
Hon hade rätt. Juh.

Erik. Vad fan ska du med arsenik till?!?!?!

Anonym sa...

wow yes...
it's beautiful
you can never see this in hongkong...

Erik sa...

:-P

Jag trodde alla mellan 20 och 35 hade inledningen till Känn ingen sorg för mig, Göteborg liksom inbränt i generna.

Rim sa...

Hahaha, jag gillar inte Håkan heller.

hejdetärrasmus sa...

nej, rim gillar riktig svensk musik. som lasse berghagen och carola.

Pontus N sa...

När ska någon skriva en fin liten ballad om Gävle...
Dileva kanske? Fast förutom Gävlemålet så föraktar han nog staden. Tomas Ledin! Nej, han är ju från Sandviken.
Rolf Lassgård! Om han ger sig på noterna först det vill säga.
Bocken! Gjord av halm, går bort.
Brynäs Hockeylag! Sport och idrott ska aldrig någonsin få sammanföras när jag blir härskare.
Fan, det går inte att sjunga om Gävle. Ni, götar, har det bra ni, som bor där ni bor.

Erik sa...

Tsk, det handlar inte om gillandet, det handlar om låtrader som fäster sig fast.