lördag, januari 31, 2009

En fin form av beslutsångest

Igår skulle jag gå på After Work Impro på Redbergsplatsen, hade jag tänkt.
Verkade kul. Prova nåt nytt liksom.
Men sen, sen bjöd mina kollegor här i Nordstan helt fräckt med mig på After Work vilket jag, efter lite övervägande, tackade ja till. Det hade ju varit roligt att träffa dem utanför H&M och kanske INTE prata om färgkombinationer eller hur många hästar* som står i provrummet och väntar på att hängas ut i butiken. Tänkte jag.
Fast då! Då ringde Nikku och frågade om jag ville hänga med på Mary Poppins som han scorat biljetter till för ynka 40:- (Nikku har kontakter, mannen!)

- Eeeeeeeeeh, kan jag ringa dig om en halvtimme? Det händer för mycket kul i kväll, sa jag.

Och sen ringde jag honom tre minuter senare.



Chim-chimeney-chim-chim , CHERIEEE-CHIM-CHEROOO00000…



*fråga inte varför, men hästar, eller ponnys, kallas ställningarna vi hänger provade kläder på som vi sedan kan rulla ut i butik och tömma genom att springa fram och tillbaka med en bunt kläder i händerna och komma ihåg vart alla plaggen hängde från början...
Vilken jättelång mening.
Men ni hängde med, visst?

0 kommentar(er):