fredag, januari 09, 2009

Band, bang, my baby shot me down...

Sitter och kollar på tv.
Israel skjuter på FN:s fordon.
En FN-anställd död.
Eeeeeeh.

"Förresten, var ni tjejer här när det var sånt liv här i Bergsjön?" frågar min mamma lite apropå...
Både jag och min syster har varit borta det senaste halvåret.
Så då berättar hon.
Om knivslagsmål utanför fönstret och dödsskjutningar på spårvagnshållplatsen.
"Ni missade all action... juh."

Och jag får en boll i magen.
I GÖTEBORG!?
Folk tar inte upp vapen och SKJUTER varandra i Göteborg.
Vår stad är alldeles för liten för sånt.
Knivar varandra, möjligen, men definitivt för liten för gangsterbråk.
Vad är det för fel på folk?!
Fatta!

2 kommentar(er):

KuriÅsa sa...

de sköt ju varandra som faen i Brunnsbo för ett år sen också. Var ni inte hemma då?

Rim sa...

Nej, det var jag inte!!!
Jag vill inte veta...