söndag, maj 10, 2009

KäftenKäftenKÄFTENSAJAG!

Har en kollega.

Som är avdelningsledare.
Ruskigt bra sådan också.
Men dryg.
Kollegan bara: "Men jag skulle aldrig tillåta..." eller "Nej, nej, på mitt golv så..." eller "Jag lägger alltid mina scheman på golvet (inte bokstavligt talat alltså, utan i motsats till att sätta sig ner på kontoret och göra dem). 
ÅÅÅÅH, men ja! Vi fattar. DU är så jävla bra.
Och, ja, jag vill vara som du, men för guds skull... Håll käften om hur jävla lätt allting är för dig, och hur dumma alla andra är mest hela tiden.... vi andra måste faktiskt kämpa lite.

Suck.
Otillräcklighet.

5 kommentar(er):

Viktoria T på Facebook sa...

Oavsett hur duktig personen är i övrigt så är det nog inte många som pallar med att han/hon hela tiden ska skylta med det och hålla på. Som du. Var glad att du har rätt inställning i alla fall :)

BTW: Känns inte som att han/hon passar så bra in i blygsamhetens mecka, Japan, om han/hon gör så?

Eller så är det bara att man är avundsjuk. ;P

Erik sa...

Brinnande påse med hundbajs utanför dörren? Skulle tro det.

Anonym sa...

Du är bra! Skit i henne. Se bara hur långt du har kommit. Du är, bor och lever i Tokyo och du har fan ett eget golv! Hur många japaner (för att inte tala om alla andra människor från resten av världen) kan säga det?? INTE MÅNGA DU! Du är fan ta mig grym!

Rim sa...

Det jobbiga är ju att människan faktiskt är jävligt duktig.

Det enda som är jobbigt är att personen ifråga är så himla keen på att nästan, men inte riktigt, subtilt påpeka detta hela tiden...

Fast krasst sett så bottnar min impuls att vilja sticka fingrarna i öronen och ropa "Oalallalalakäftennnn" i att jag inte är riktigt lika bra själv just nu.
Snart kanske.
Och då kan vi sitta och skrävla med varandra om hur bra vi är mest hela tiden...
(nej fy, usch vad jobbigt det låter...)

Nikku sa...

Jag kan få problemet att försvinna. Bara ringa ett samtal.... så är aaaaaaalla dina bekymmer ur världen...