fredag, maj 15, 2009

Skitläskig!

Min granne hoppade bokstavligt talat upp i luften av överraskning när jag råkade stöta på honom på väg ner för trappan igår. Det såg så roligt ut att jag hade svårt att hålla mig för skratt. Slängde ur mig ett "konnichiwa"* och sprang ut på gatan i solen.

Här går jag bort mot Umegaoka stationen klockan 9 på morgonen.




*Är nästan expert på att säga konnichiwa nu. Säger det säkert en femtio gånger om dagen i butiken, fast då låter det konnichiwaa!** Och skulle man börja säga det så ekar det mot en från alla andra anställda som befinner sig inom hörhåll. Skitbra sätt att hitta sin personal på när det inte har walkie-talkies på sig. Bara gå runt och ropa tills rätt person ekar tillbaka. 

**konnichiwaa! är snäppet bättre än det lite mer irriterande irasshaimaseeee!!!! som gärna ska utropas med den mest nasala rösten man kan uppbåda.

0 kommentar(er):