tisdag, maj 12, 2009

När varje ledig dag...

När varje ledig dag kommer som en överraskning blir det inte mycket vettigt gjort av dem. Sova mycket längre än vad man tänkt sig, stå i duschen aslänge, äta frukost i några timmar, tvätta...

Och klockan kryper sakta fram och jag tänker, men jo, nu. Snart. Om en halvtimme går jag ut genom dörren... Och så kollar man på ett avsnitt till av Californication. Suckar.
Plattar håret en gång till, herregud, man har ju tid, och sminkar sitt ansikte till perfektion. 
Och hade solen varit framme idag så hade den nog börjat gå ner vid det här laget.
Men jag har tur och det är mulet så jag slipper ha dåligt samvete.
Snart är klockan 17:30.
Jag kanske hinner åka till Shinjuku och kolla på möbler innan jag måste vara i Shibuya ikväll...

2 kommentar(er):

Linda sa...

Jag tänkte tipsa om din blogg - det är H&M-butiken i Harajuku som du jobbar på, va...? :)

Rim sa...

Yes, Harajuku desu.