fredag, maj 01, 2009

Very Golden Week

Klockan 6:00 var jag på jobbet idag. Förstår ni? Jag gick upp kvart i fem och det är bara för att jag bor relativt nära jobbet. Ni undrar varför? Varför i allsin dar klockan 6 på jobbet!? Svaret är Golden Week. Golden Week, denna vecka då en massa olika högtider råkar infalla under en och samma vecka (kejsarens födelsedag till exempel) och gör det till en vecka där de flesta är lediga. Jobbar man, som jag gör, med försäljning är man inte det minsta ledig. Motsatsen till ledig, skulle jag nästan vilja påstå.


Vi öppnar en timme tidigare under hela Golden Week för att tillgodose shopparnas behov. Klockan 10 slår vi upp portarna vilket alltså i sin tur innebär att åtminstone en avdelningsledare måste vara på plats klockan 06:00. Det gör att man har ett rätt udda skift. In och jobba klockan 6, lunch (frukost?) klockan 10 och gå hem klockan 15...

Imorgon börjar jag klockan 13:30.
Jag tror att jag ska sova mig igenom hela halvan av den dagen.

0 kommentar(er):