torsdag, maj 14, 2009

Matthew Williamson for H&M part II

BAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAALLLLLLLLL!!!!


Tre personer sjuka eller borta från mitt golv idag, men trots helt vansinnig brist på folk lyckades vi ro hem det på nåt jävla sätt! Att ha live DJ:s i butiken är någonting jag tänker rekommendera att vi har för all framtid. Duktiga DJ:s är alltid kul och de här brudarna och grabbarna gav oss nog lite extra sving under fötterna. Och mellan springandet och när man sprang in för att hämta en ny hög kläder att hänga ut passade man på att dansa lite med de som jobbade i provrummet när kunderna inte såg.

Och jag, min lilla hycklare, skällde så sent som igår ut en av mina responsibles för att hon höll på att fixa scheman tio minuter efter att hon hade slutat (man måste skälla ut japanerna ibland så de inte jobbar extra) jobbade själv över i tre timmar idag. Men jag fick gjort helt fantastiskt mycket nödvändiga grejer, så det tänker jag inte skämmas för!

Och för första gången någonsin genom tiderna köpte jag någonting från ett av H&M:s designsamarbeten. En alldeles för dyr, men väldigt användbar sjal och en grön... sak. Tunika?
Kanske tar jag ett kort på den sen...

Men tillbaka till mitt golv. Vi liksom lever i symbios. Så himla mycket tråkig admin-skit i vägen på sistone, men idag när jag för ovanlighets skull bara var tvungen att jobba så som alla andra jobbar och inte göra någonting annat kom jag ihåg... hur jävla kul det egentligen är!
Speciellt att matcha om i farten. Haha.
Ni fattar inte vad jag snackar om, va?
Det gör inget. 
Jag är glad ändå.
Ser fram emot att jobba igen i morgon!

1 kommentar(er):

Anonym sa...

Jag var där och trängdes idag också. Fast i Nordstan då, ditt gamla häng. Tänkte på dig när jag såg alla springande HM-proffs som fick sina kläder ryckta ur händerna på sig. puss /erika