tisdag, maj 19, 2009

För många leksaker...

Man samlar på sig mer och mer prylar men tiden man har till att leka med dem är ganska konstant. Så blir det att jag i ett par veckor bara spelar skalor på min gitarr, för att sedan helt överge den till förmån för mitt livräddande jobb som kirurg på mitt Nintendo DS samtidigt som jag följer historien om den, något töntige, Twilightvampyren (kom igen... han glittrar i solen!? Puh-lease!) och hans brud (förvånande simpelt skrivna faktiskt. Tror nog att filmerna i det här fallet, är, om inte annat, snyggare presenterade än böckerna...).


Och i morgon beger jag mig till gymmet precis där jag jobbar för att skriva upp mig på en tvåveckors testperiod. Och jag ska banne mig ta och plocka upp gitarren igen. DS:et kan fara åt helvete. Men datorn... datorn är den största tidstjuven av alla.

Kanske måste ta och införa något slags system. Säg, 40 minuters gitarrspelande mot 15 minuters internetsurfande? 

1 kommentar(er):

Erik sa...

Besudla tangentbordet, så du inte vill sitta vid datorn mer än nödvändigt?

Annars tror jag belöningssystem kan funka bra. Plus att du förbjuder communitys under en vecka eller så. Bara för att se om det går. Det sparar man massor av tid på.