lördag, maj 16, 2009

Yellow Tokyo testar: Kiwipocky

Zofy hade ett underbart förslag som gick ut på att jag skulle kunna testa, och betygsätta, olika slags saker som är speciella för Japan. Och det, måste jag säga, är ju en helt fantastisk idé. Äta saker fast i rent vetenskapligt syfte, eller om inte vetenskapligt, så åtminstone allmännyttigt. Ja?


Idag testar vi: Kiwipocky!





Smakar: Brödpinne+sött=sliskigt.

Uh. Åt bara två pinnar. Besviiikeeen!

Betyg: 1/5


Sakerna jag genomlider för den här bloggen, alltså...

9 kommentar(er):

Anonym sa...

haha....stick to fun!

Jakob sa...

Åååh det här är en jättebra ide, det finns ju en massa knasiga japanska produkter, inte bara mat. Jag tycker att du också ska testa sådana där kuddar med armar, om de verkligen finns på riktigt.

Anonym sa...

Jakob: Kuddar med armar finns ju på Ikea! =D

Erik sa...

Testa allt überjapanskt. Mat, guidade rundturer (där alla följer guiden, även när denne uppenbart går fel) och automatsaker.

Trosautomater, finns de eller är de en myt?

Ja, just det. Först såg jag bara bilden, och tänkte "Wooh, kiwicigaretter! Så långa de är!"

zofy sa...

Oooh! Jag känner mig hedrad!=D
Ta en bild om du hittar en fyrkantig vattenmelon, såg att det fanns nån gång i Shibuya!

Rim sa...

erik: Bra idé, varför begränsa sig till mat, liksom?

Zofy, fyrkantiga vattenmeloner är sååå 2008. Nu finns det tydligen hjärtformade .

Tack för idéen.

KIWI sa...

OH ~KIWI POCKY~~~
WANT TO TRY ~~~~~~~~~~~

zofy sa...

Hjärtformande?!!!O.O

Pelle sa...

Pocky med chokladöverdrag är mumsfillebabba!

Fin blog Rim-san!

/Pelle-kun!