tisdag, mars 24, 2009

1000 citroner!

Testade att dricka C.C. Lemon idag.

Påstås innehålla lika mycket C-vitamin som 70 citroner.
70!!!

Varför?!!

Människokroppen kan rimligtvis inte tillgodogöra sig så mycket C-vitamin under en enda dag.
C-vitaminöverdos.

Men den var god.

4 kommentar(er):

Erik sa...

Här var det kommentarslöst...

Jag tror du har rätt - det är nog omöjligt att ta upp så mkt c-vitamin.

Men jag ställer mig tveksam ändå, eftersom c-vitamin är rätt surt. 70 citroners c-vitamininnehåll i en flaska borde bli åt helsike surt.

Men placeboeffekt finns ju, och var den god så är det väl bara att fortsätta? Önskar bara Pucko kunde ha nåt nyttigt i sig också...

Rim sa...

Ja, synnerligen dåligt med kommentarer på både Cyklar och C-vitamin.
Drar härmed slutsatsen att ni inte gillar när jag bloggar om saker som börjar på C...

Inte för att jag tänker sluta blogga om cyklar eller C-vitaminer bara för det, men jag kommer i fortsättningen inte vänta mig så mycket kommentarer på den fronten...

Erik sa...

Gör ett avancerat test som du inte berättar om för någon. Börja göra till synes random inlägg om saker som börjar på diverse bokstäver för att se vad som drar mest.

Rim sa...

Schhh... du avslöjar ju allt!