onsdag, mars 25, 2009

F.ö vet man att man är i Japan när…

…man går till IKEA och hittar Ninja-korv i bistron efter kassorna.


…som man dessutom först måste stoppa pengar i en liten biljettmaskin och välja i stället för att betala när man kommer fram till kassan på bistron.

5 kommentar(er):

Jakob sa...

Åååh det är roligt på samma sätt som babyköttkniven. Undrar hur många korvar man kan göra av en medelstor ninja.

Rim sa...

Jag fattar inte kopplingen alls.
Vem tänkte ut det här?

- Men jag vet! Vi säljer ju korv och sånt i bistron efter kassorna, ju. Och nu, eftersom vi är i Japan, vore det inte fint då om vi kunde... alltså ha nån slags koppling till Japan på menyn?

- Åh! Bra idé! Typ... ninjakorv...

- Genialiskt! Helt enkelt... lysande!
Ninjakorv. Att vi inte tänkt på det innan...!

Pontus N sa...

Men va fa...!! Vilkne butik är detta i? Funabashi? Eller Saitama? Jag har inte sett den i Kohoku. Om så vore fallet så skulle jag redan ha ätit upp alla. Jag tycker det för övrigt är en fullkomligt lysande idé. Världens starkaste och bästa dödspion och ett jävligt gott light meal i ett. Det är klart att det lockar.

Jakob sa...

Varför stanna vid ninjakorv förresten? Jag kan tänka mig att samurajmacka, geishaläsk och yakuzabaguette också skulle vara smaskigt.

Rim sa...

Joho, Kohoku!!!