tisdag, mars 10, 2009

Auto-everything kplzthxbai!

Men jag kan inte skriva nåt idag.

Jag är ledsen.
Jag är alldeles för upptagen med att leta upp olika skitgamla låtar på Spotify och lyssna in mig på musiktips som jag inte orkat ta tag i förut samtidigt som jag försöker klura ut exakt vad det är jag måste fylla i för att lyckas få alla räkningar betalda med autogiro.
Är faktiskt aningen livrädd för att jag ska missa att betala in viktiga grejer bara för att min japanska läs- och skrivkunnighet är ungefär lika utbredd som en (japansk) åttaårings.

5 kommentar(er):

夜羽奈 sa...

Jag tyckte det var jätteläskigt eftersom damen på banken inte för sitt liv kunde tala om för mig när pengarna skulle komma att dras från mitt konto (o_O)... Då fick jag lite kalla fötter och lät bara de viktigaste gå på auto.



Om du får förklarat för dig oshiete, please?

Ellen. sa...

can you speak english? if you can, i was wondering what the japanese word for 'dragonfly' is.

Erik sa...

Du kanske skulle börja som tolk ;-)

夜羽奈 sa...

The japanese word for "dragonfly" is "tombo" トンボ 

Ursäkta till Rim om jag tar orden ur munnen på dig ('ω'*)

Ellen btw, there are several good dictionaries available for free on the internet. Like Jim Breen's page (^_~)★ nirvana6

Rim sa...

Mhm, jag kanske skulle det.
Men jag är rädd för att väldigt många ord skulle bli kiss- och bajsrelaterade på alla språk helt plötsligt.
Kanske kunde starta en liten kult.
En ovetande kult.

Men det här med banken låter ju aningen läskigt.
Allt som har med pengar att göra som man inte fattar ordentligt är ju lite läskigt.
Men jag lovar att förklara om jag kommer på nåt...