måndag, mars 30, 2009

Me & my guitar

Jag har suttit hemma i två dagar nu. Det låter lite illa, att slösa bort sin ledighet på det viset, kanske, och visst är jag ganska lat också, men jag har ju glömt att visa en stor del av anledningen till att jag prioriterar att sitta hemma...



NY GITARR!!!
Hurraaaaaaaaa!!!


Det visar sig att smärtgränsen för att leva utan gitarr för mig går vid ungefär en och en halv månad. Sen tar känslorna och sångerna över huvudet och kräver ett utlopp. Och de kan vara nog så påträngande, de jävlarna...

Men nu äntligen kan jag få lite ro i huvudet och fingrarna värker sådär som de ska göra och allt är bra igen. Om jag övar lite till kanske jag lägger upp en ny låt på myspace. Den förra är jag egentligen inte alls särskilt nöjd med... även fast den är fin på sitt egna lilla fulsnygga sätt...

6 kommentar(er):

Anonym sa...

Grön matta + gittarr = hemmo! Du är ett hemmo. Helt klart. // Ozzy, också hemmo.

János T-E sa...

Sjysst låt!
/J

Johan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Johan sa...

Tjing, blev inspirerad. Kommenterade på FB att jag också borde skaffa en akustisk. Vips fick jag rådet att köpa just en Takamine! Sammanträffande? Vilken modell köpte du? Sträng?

Rim sa...

Takamine ska vara ett väldigt bra märke generellt sett, som jag fattat det.
Min modell heter Takamine CTP-1, den med s.k. "cooltube" och jag har, än så länge, bara bra saker att säga om den.

Sen, om man är noggrann med sånt, blir ljudbilden helt fantastisk om man skaffar en amp för just akustisk gitarr. Jag skaffade en för elgitarr (eftersom jag planerar att köpa en sån så småningom), men har man råd och vill köra med amp så rekommenderas den dyrare för akustiska helt klart.

Får man höra nåt på myspace sen då?

Janos: Tack!

Rim sa...

Förlåt, János, menade jag.