lördag, mars 28, 2009

Glädjedans!

IKEA-paketet har kommit!!!

Så nu kan vi leka "före" och "efter".
Som vi alla har längtat!


FÖRE:                                                            

Jag trodde jag var lite galen när jag impulsköpte den här illgröna fluffiga mattan. Att det liksom till slut hade brustit någonstans efter alltför många timmars Animal Crossing-spelande. (För er som inte vet, en stor del av spelet går ut på att möblera sitt hus i olika teman. GROVT beroendeframkallande!) Men när jag fick upp mattan ur plasten och rullade ut den och slängde på den knallröda sittkudden greps jag av en så överväldigande känsla av lättnad och lycka att inte kunde hålla mig (och varför skulle jag? Hålla mig alltså...) från att skratta högt och göra en glädjedans.

Och kan ni tänka er nu hur det skulle se ut om jag fick upp gardinpanelerna med björktryck på i fönstret? Jag skulle eventuellt inte kunna sluta dansa. Det här blir ju så mycket bättre än det dystra jag först hade tänkt mig. 

Det är banne mig viktigt att ha prylar omkring sig som man själv har valt och som gör en glad. (Märks det att jag varit på resande fot i nästan två år, kanske?) Det är kanske inte alltid man måste börja från absolut noll, vilket i ärlighetens namn, kan vara både en fördel och en pina, men det gör banne mig skillnad för sinnesfriden, det här med att ta sig tiden att få till sitt eget ställe så som man vill ha det.

Kolla: Visst vill ni hälsa på hos mig nu?

11 kommentar(er):

Erik sa...

Rim? Din säng har inga ben. Men den ser inte ut som en futon, så jag tror att du gör fel någonstans.

Erik sa...

Ja, just det. Det var snyggt också.

Ibland glömmer jag att påpeka det uppenbara.

Unknown sa...

Ahhahahaha... du måste kolla denna videon. http://www.youtube.com/watch?v=OaOvBT-_7aQ

Och för resten så blev rummet fint också!

Anonym sa...

Jag känner inte dig .. men visst känns det allt lite inbjudande att komma och hälsa på .. du börjar ju få det riktigt mysigt. Sådan otrolig skillnad det blev med en matta likt en sommaräng och go'a färgglada kuddar på.

Jakob sa...

Bra jobbat Rim! Men som dogmatisk fotograf måste jag protestera lite mot att du tog din "före"-bild med glåmig blixt och "efter"-bilden med varmt solsken. Jag hoppas det var i konstens namn annars ... *hötter hotfullt med näven*

Men kuddarna var precis så vackra som du beskrev dem, man blir verkligen sugen att hälsa på :-)

Rim sa...

Alla som kommer och hälsar på nu får sakuramacaron.

Bobo: Det var för den dramatiska effektens skull fattar du väl. Typ som före- och efterbilder på tjockisar. Då står de alltid och är skitglada på efterbilden. Som om inte ett stort leende är 10% av attraktionsförmågan...

...och angående
http://www.youtube.com/watch?v=OaOvBT-_7aQ

"...some of the animals are dicks!"

Alltså, jag skrattade. Mycket.
Igenkänninsfaktor: Hög.

Och ja, den där jävla jakten på bells. Suck. Men, när man väl har betalat av alla sina skulder (japp, that's hur mycket/länge jag spelade) så är det inte lika kul längre...

Rim sa...

Och Erik, tills jag hittar en sängram jag gillar så kör jag på "wannabefuton"-stilen här. Men det är rätt schysst att ha sängen på golvet. Faktiskt.

Pontus N sa...

Fy fan vad najs! Du trollar med ett utrymme som är hälften av mitt men lyckas pressa fram en hel sommargräsmatta ur golvet! Där kan man ju ligga och spela DS! Och dricka öl!! Om du behöver förvaringslådor, vänta till april, då får IKEA in ett nytt sortiment. Imrgon ska jag jobba som vanligt... önska mig en snabb död...

zofy sa...

Åh, vilken härlig gräsmatta! Helt underbar ju!

KIWI sa...

I LOVE UR carpet
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Rim sa...

Thanks Kiwi!