tisdag, mars 10, 2009

Spotify, I has it!!!

Kommer hem efter skitstressig dag på jobbet och har fått ett spotifykonto av Erik/Loidor!

Inivger med Lalehs "Big City Love" och inser, när det låten är slut att jag kan gå hur långt tillbaka i tiden som helst nästan.



REPUBLICA - kommer ni ihåg?

Ready to Go och Drop Dead Gorgeous

Hon var ju så cool när hon stod på det där taket och sjöng har jag för mig att jag tyckte.

Fett tack till Erik som helt osjälviskt bara... fixade!

Nu ska jag kolla på Grey's Anatomy på watchtvsitcoms.com.
Seriöst.
Vad gjorde man innan internet blev så här bra?

7 kommentar(er):

Erik sa...

Helt osjälviskt var det nu ju inte. Jag får inlänkar :)))

Jakob sa...

Åååh, jag trodde jag var den enda som tyckte om Republica! Tack Rim, nu känner jag mig mindre onormal.

Själv har jag också undrat ibland, vad hade man egentligen internet till innan Youtube?

Erik sa...

@Jakob: Vi hade semi-realtidschatter skrivna i html via communities som Iller.nu och Skunk. Och Napster. På 56k-modem.

Rim sa...

Haha, jaaa!!!
Det är sant juh!

Nu är det bara fejsbook, youtube, bloggar, twitter och steraming som gäller...!

BusyBee sa...

56k modem... vilken lyx. På min tid firade jag mitt inköp av ett 9600bps modem med att skänka bort den gamla 2400bps modemet till min kompis. Det var tider det. När jag laddade ner min första låt på mp2(!) så kröp det minnsann kårar av välbehag i ryggraden... fastän det tog ungefär en halvdag att få hem filen. Suck, dagens ungdomar är så bortskämda.

Jakob sa...

56k-modem ja, det var tider det! Jag laddade ner åtskilliga album med den metoden, jag undrar varför inte mina föräldrar klagade på telefonräkningen. Eller så hackade jag till mig gratis uppkoppling på något sätt, minns inte vilket.

Men, funktionellt sett, är inte Skunk och Facebook nästan precis samma sak?

Rim sa...

Jag hade nog ett skunk-konto som jag aldrig loggade in på. Och dedssförinnan ett Lunarstorm-konto som sakta dog ju äldre man blev.
Och nu facebook som jag tyckte var så oerhört töntigt och tråkigt, och faktiskt jävligt jobbigt, fram till att vi i H&M Japan skapade en intern facebookgrupp som vi hade som anslagstavla när vi var i Norge.
Sen pallade jag inte att stå emot mer och det blev statusuppdateringar varannan timme eller så...
Fy.

Och nu har jag plötsligt vänner på allvar utspridda över hela jorden och det är skönt med facebook. Skönt att följa kidsen i Hong Kong och kommentera på deras status när det händer nåt eller morsa på folk därhemma... och faktiskt jävligt trevligt att andra kan följa en genom statusuppdateringar och kommentera. Faktiskt.