tisdag, mars 24, 2009

Cykelfängelset i Chitosefunabashi

Här står de alltså och väntar på att deras ägare ska hämta upp dem…




Jag hittar dit av misstag, och lyckas bara hitta hem genom att cykla vilse och på något sätt hamna vid Shimo-Takaidostationen. Därifrån går en av stadens få spårvagnar raka vägen hem till mig. 

Hade jag kunnat cykla spåret hade jag gjort det, men jag nöjer mig med att cykla tätt, tätt intill och till slut lyckas vi komma hem, jag och min cykel.
Trehundra spänn fattigare.

Fan. För de trehundra kronorna kunde jag köpt mig en liiite bättre cykel, tänker jag.
Fast sen inser jag att jag bara lurar mig själv.
För de trehundra kronorna hade jag köpt mig en liiite bättre cykel, som jag också hade felparkerat och fått beslagtagen och blivit tvungen att böta trehundra kronor.

0 kommentar(er):