måndag, mars 09, 2009

Igen: Om mål

Det finns en sajt som heter 43things där man kan gå in, registrera sig och skapa en lista på 43 saker man vill göra.

Det är rätt intressant att se vad andra människor har på sin "att göra"-lista och hur populärt ens mål är. ("Go bananas" 2 people, "Go to Hawaii" 1508 people.)
Och när man har skapat sin lista, som faktiskt inte ens behöver innehålla 43 saker, kan man pricka av dem i efterhand och kommentera om man tyckte att det var värt att göra eller inte, eller så kan man ställa in en påminnelse som ankommer när en viss tid förflutit där ens forna jag påminner ens nuvarande jag om att man har satt upp ett mål, vilket är en smula läskigt, men ändå…
Man kan också skicka "Cheers" till folk, eller mål snarare, som man tycker är värda att hejja på.
I alla fall, jag tänkte så här: Vore det inte roligt om alla skrev sig en lista och satte igång att peppa varandra?
Va, va, va?!

Jaaa, registrera er och lägg till yellowtokyo som kompis.
Det kan bli hur fint som helst, det här.



1 kommentar(er):

Erik sa...

Jag ska fylla i kalaset mer ordentligt när lärarna omkring mig gått hem.

Hur som haver, om jag skulle kopiera din lista skulle jag ha gjort en del på den redan. Känn avundssjukan of doom! (22, 30 samt 40)