söndag, mars 22, 2009

Den här dagen, alltså...

Mitt schema:


Torsdag Ledig
Fredag 13:30-22:30
Lördag 11-20
Söndag 7-16

Ser ni hur starttiden går från "inte alls"till "astidigt"?
Jag är "astrött" idag.
Gått omkring som en jävla zombie och fokuserat på att inte kollapsa ihop och sova ingosad bland alla kläderna.

Förutom tidigare och tidigare starttider har den här helgen, med sitt fina väder och starten av japanskt "spring break", inneburit vansinnesförsäljning. Vi säljer dubbelt av allt, vilket innebär att vi får dubbla leveranser vilket i sin tur innebär att vi måste jobba dubbelt så hårt.

Ytterligare en anledning till min zombietrötthet är att jag, trots att jag slutade kl 20 igår, inte kom hem förrän 22. Någonting att göra med att inte hitta hem på cykel i mörkret. Jag var faktiskt så dålig på att hitta hem att jag till slut lämnade min cykel i Shimokitazawa och tog tåget hem. Idag när jag skulle hämta den efter jobbet önskade jag för en sekund att den skulle vara borta så att jag slapp cykla hem den, men ångrade mig genast.
Då var det dock redan försent. Cykeln har blivit beslagtagen och bortforslad.
Jag får pröjsa 300 pix för att hämta ut den och cykla hem den.

Och så regnar det också, sa jag det?

Jag ger upp på den här dagen och går och lägger mig i badkaret, eller vad säger ni?

3 kommentar(er):

hejdetärrasmus sa...

mamma hon säger stanna hemma ikväll - du var ju faktiskt ute igår

Anonym sa...

ooh,jag kommenterar fran en iPhone!
/rim

Jakob sa...

Du kanske får energi av att titta på det här:

http://thetramsession.blogspot.com/2009/02/tilde.html

Det fick jag i alla fall :-)