söndag, mars 01, 2009

I has a bed!

SUCCESS!

Jaja, det är jävligt ghetto med en madrass som ligger på golvet bara, men jag gillade inte ramarna som fanns på IKEA. Tänkte försöka hitta någon annanstans senare.
Även om jag misstänker att det kan bli lite svårt med måtten.
Och ser ni vilket fint improviserat nattduksbord jag har?
Ser ni, ser ni?
IKEA-lådan som täcke, kudde och lakan kom i.
Fiffigt värre, erkänn!

Usch.
Jag kräks nästan av upphetsning.
Jag BOR HÄR NU.
Fattar ni?
Nej. Det gör ni inte.
Nikku, Nikku, visst fattar du i alla fall?
Litegrann, va?
VavaVAVA?
Hello? 
Anybody there…?

15 kommentar(er):

Jakob sa...

Grattis! Är det inte ganska japanskt ändå att ha madrassen nere på golvet?

För övrigt, vad är det för konstig utsikt du har genom fönstret?

Anonym sa...

GRATTIS!! Internet och säng på samma dag! Jag tänker: sängben från IKEA. Det har jag haft alltid. Aldrig nån sängram. Typ 100 kr. Bra grejer.
puss lilla pussgurka.

Kers sa...

lilla rim, ute i stora världen... jag tycker du är cooool :)
pussokram - kerstin

BusyBee sa...

Jodå, nattduksbord av pappkartong känner man ju igen. Såna hade väl alla studenter? Även tv-bord och soffbord och matbord och... ja vad skulle man annars göra av alla banan-kartongerna som man använde till att flytta med? Madrass på golvet? Vilken lyx. Ser faktiskt ganska mysigt ut ändå. Är det CD-fodral som du ställt upp vid fönstret? ;)

Rim sa...

Yeyeyyey!

Ja, det är nog lite japanskt att ha madrass på golvet. Eller futon. Ben går inte till den här madrassen, den har ingen bräda i botten. Mjuk rakt igenom.
Men det hade varit fint att ha sängen lite längre upp. Lite mer platseffektivt om man kan förvara saker under den.

Utsikten genom fönstret är... byggnaden intill såklart! Hela tre meter bort!

Och snyggt spottat där BusyBee! Men bara ett är cd-fodral. Från kollegan som hade ett band i Hong Kong, de andra är vykort.

Anonym sa...

Ghetto hemma hos mig också då isådanafall. Jag har de senaste åren haft sängen utan ben och utan ram .. liggandes på golvet med en stor "fluffig" fantastiskt go matta under. Och en trave böcker som nattduksbord. Och jag trivs fantastiskt med det. :)

Erik sa...

Är det en resårmadrass eller en resårbotten? Är det en botten har den förvisso ingen bräda, men i vart fall en träram som det går finfint att sätta fast ben i. Är det en madrass är du dömd till benlös madrasshet.

Anonym sa...

AAAAAAAAAAAAAAAAAA

Anonym sa...

EN fördel med madrass är att ingen kan se om du har städat under....visa mer bilder på lägenheten!

k. sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

GRATTIS!!! TJOHO!! MERA BILDER!

Anonym sa...

Coolt!

Var i Tokyo bor du?
Sjalv bor och jobbar jag i Osaka.

Yocke Online!

Anonym sa...

HOME SWEET HOME^^

Anonym sa...

HOME SWEET HOME^^

Rim sa...

Oj, vilket gensvar!

Nej, det är en brädlös madrass. Inga ben för mig.
Men den här idéen med matta under kanske inte är så dum! Och det är faktiskt rätt bra att man inte behöver städa under. Jag är inte jättebäst på att städa alla gånger faktiskt.

Jag bor i Umegaoka, två stationer ifrån Shimokitazawa.

Jag visste väl att du skulle datta, Nikku.