lördag, mars 07, 2009

My toilet has a red, red door



Ni har sett den förr och ni kommer se den igen.

Jag har varit och klippt mig på Atélier SMINK hos Takahashi-san.
Har inte hunnit tänka ut nåt mer än "Måste få pli på hårhelvetet fort som fan!" så det blir en favorit i repris. Kort, så att det kan spreta, där bak och långa slingor fram. 
Jag var bara lite orolig när jag satte mig i frisörstolen.
Eftersom jag inte hade tänkt mer än: Hjälp mitt huvud, snälla! kom jag bara på tre grejer att säga:
  • Klipp inte längs med, eller kortare än käklinjen
  • Kort där bak så att man kan få det att stå ut
  • Luggen ska vara rätt lång. Snudd på för lång, liksom…
Och från de tre direktiven fattar Takahashi-san precis vad jag vill ha. Hade det varit någon annan hade det garanterat blivit fel. Och jag hade dessutom antagligen blivit klippt precis längs med käklinjen och fått en alldeles för kort lugg, men den här kvinnan… hon bara… hajjar.
Äh, jag ska lägga av med att vara  kär i henne alldeles strax.

För den som är intresserad kan ni ta tillfället i akt att studera min toalett. 
Och mitt rätt snygga, och rätt skitiga, handfat.
Och ja. 
Självklart har jag en sån där toalett som kan göra en massa olika konster.
Trolla och sånt.
Kan den.

0 kommentar(er):