onsdag, mars 25, 2009

Robopunk vs concrete nature, alltså

Åkte in till Shibuya för att köpa kylskåp idag. Upptäckte, när jag väl kom fram att jag glömt pappret med alla mina köksmått hemma. Antagligen är bredden på de flesta kylskåp och "kylskåpshål" standardiserad, men jag vågade inte chansa. Fast jag orkade inte åka hem igen och hämta pappret heller. Så istället fortsatte jag vidare mot Jiyugaoka, sen Den-En-Chofu och IKEA-bussen, som kom bara tio minuter senare den här gången. 


Plockade på mig ett litet förvaringssystem till köket som jag inte orkade besluta om sist jag var på där. Och skärbrädor, kniv, vinglas, bricka...
Och gardiner skulle jag också ha. Hittade ett par grå paneler, eller vad det heter, och plockade på mig dem. Tanken med den här betong/röda lägenheten var väl att det skulle bli nåt slags lekfull robotpunk av det hela. (Alla som någonsin spelat Animal Crossing fattar precis.) Men sen fick jag syn på ett par vita paneler med björkstammar på... och de var så fina att jag sket i de grå. Senare hittade jag också en fluffig illgrön matta som jag impulsköpte. Och nu är nog tanken att det, istället för robotpunk blir någon slags betong v.s natur, fast med grälla, lite plastiga färger (alla som någonsin spelat Animal Crossing fattar precis). Synd på robotpunken, men ärligt talat har den mest visat sig vara lite tråkig, och dessutom dyr att genomföra. Men köket ska nog fortsätta få vara rött och lite robot.
Längtar till fredag då mattan och allt det andra kommer!



3 kommentar(er):

My sa...

Animal crossing spelade jag så mycket att jag var tvungen att sluta. Cold turkey. Jag fick så himla dåligt samvete över att inte hinna ta hand om alla ordentligt - alla brev som skulle skrivas, alla presenter som skulle skickas (så att söta Bluberry och sura Vesta inte skulle flytta). Till slut blev jag jätteSTRESSAD och blev beordrad att sluta spela. Haha.

hejdetärrasmus sa...

ingen fara. upphottad lagerlokal-trenden dog ändå 1998.

Rim sa...

Rasmus, jag tror du har rätt.
Hade det gått att få till en chic icke-deprimerande lagerlokal så hade jag struntat i det dock.

My: Animal Crossing spelade jag maniskt varje dag i ett halvår. Maniskt. När mitt hus var skitstort, jag hade samlat på mig alla Robot-prylarna, alla Lovely-prylarna samt fulländat fossildelen i muséet insåg jag dock att det inte gick an längre. Så jag slutade också cold turkey. (Nåt annat sätt går ju inte när ens grannar, de jävla asen, guilt trippar en om man bara varit borta i några dagar...)