söndag, mars 29, 2009

Misslyckad utgång blir häng med honkongnes

Igår var en sån där kväll.
En sån där man har bestämt sig för att man ska ut och i takt med att man blir mer och mer peppad börjar folk backa ur en efter en, och till slut står man där ensam kvar.
Piffad och sådär, alldeles i onödan. (För nej, jag ger mig inte ut och klubbar helt själv. Känns inte tryggt eller smart eller ens roligt. Det är ju trots allt oftast sällskapet och inte DJ:n som gör kvällen.)

Så jag åker hem och dricker vin med mig själv och snackar med en polare från Hong Kong på Skype. Skype, detta fantastiska påfund, som gör att man både kan prata med och se folk som är skitlångt borta. (It's the future, I tells you!) Och nu, idag så tror mitt huvud att vi faktiskt har umgåtts, jag och min honkongnesiska vän. Men det skulle kännas lite udda att säga om någon frågade: "Vad jag gjorde igår? Chillade lite med en kompis i Hong Kong bara..." 
Eller vad säger ni? Skulle det kunna ses som ett giltigt svar?