onsdag, juni 20, 2007

Kanelbollar

Det är mycket som är bra med Tokyo. Mycket som är bäst, till och med! Men det här med kanelbullar... kan de inte. Det händer att man stöter på något som kallas för "cinnamon roll" här och var och blir hoppfull, men det har man inte mycket för. Cinnamon rolls är i regel någon slags wienerbrödvariant på en kanelbulle... Helt fel, med andra ord.

Försökte mig på att baka kanelbullar med kidsen idag. Men jag hittar ingen kardemumma i affären och det blir mer kanelbollar än någonting annat... Dessutom alldeles för fluffiga eftersom det bara går att hitta torrjäst i 11-grams-paket. Och ett land som har socker i det mesta borde hört talas om pärlsocker! Men icke... Katastrofkanelbullar blev det.

Men om blott tre dagar är jag hemma och kan äta så mycket kanelbullar jag vill. Lita på att jag tänker göra det också!

0 kommentar(er):