lördag, juni 16, 2007

iTunes schmiTunes

Det finns i Tunes. Det finns iTunes Store. Jag gillar iTunes Store. Vanligtvis. Det är lätt och bekvämt att köpa på sig ny musik.

Men förklara en sak för mig, snälla:

Jag måste använda svenska iTunes Store eftersom jag inte har ett japanskt kreditkort. Det är ok. Men om jag vill köpa japansk musik i svenska iTunes Store så finns den inte. Finns i japanska, inte i svenska. Finns det någon bra förklaring? För jag är villig att lära.

3 kommentar(er):

Anonym sa...

Och när du kommer på hur man gör får du gärna tipsa om bra japansk musik!

hejdetärrasmus sa...

upphovsrättersinnehav är ofta uppdelat på olika delar av ett företag om det är internationellt. det innebär att sony sverige har andra strategier/intressen än sony japan. därför måste apple göra upphandlingar med varje enskilt regionskontor på varje enskilt skivbolag innan varje enskild itunes-region får tillgång till en viss låt/artist. löjligt med tyvärr sant.

Rim sa...

Whaaa! Det visste jag inte! 勉強になりました! Släpp musiken fri för fan!