torsdag, juni 28, 2007

Pure water - because I'm worth it?

Jag har varit här i fyra dagar och någonting är annorlunda. Det tar en stund innan jag upptäcker vad det är. Det tar emot lite att inse att dels klimatet och föroreningar och dels klormängden i vattnet i Tokyo har en negativ inverkan på hyn och håret.

Från att ha haft torrt, nästan sprött hår (i Tokyo) har jag plötsligt väldigt tunga lockar (sen att håret lättare blir fett här är väl en annan sida av myntet...) och det måste ju nästan uteslutande bero på att vattnet här inte dödar håret lika mycket.

...och då är det ändå rätt rent vatten, i Tokyomått mätt, i det huset där jag bor.

2 kommentar(er):

Anonym sa...

tänker på det varje gång jag dricker vattnet, det känns att "detta kan inte vara bra" jämfört med svenskt vatten. Men sedan skall kanske inte allting jämföras med Sverige?

tanja sa...

Vänta du bara tills du kommer tillbaks: det enorma fuktigheteten och värme i Tok,yo...
Jag har, tvärtom, aldrig trott att jag hade lockar:)

när kommer du tillbaka?

det är vattenmelonsäsong här, mummms!