lördag, juni 02, 2007

Bög-Rim går på klubb.

Mitt bland alla lovehotel i Shibuya ligger tydligen en massa klubbar i en korsning. Kul att jag varit här ett halvår, men fortfarande inte har någon koll.

Jag, Martin och några av hans kompisar hoppar in i en hiphopklubb där det visar sig att jag har varit tidigare! Jag tror det var med Lina, Olof och Anna-Sara och minns att jag hade sjukt tråkigt eftersom japanerna bara stod och svajade uttråkat oavsett hur bra musiken var.

(Aaaaah, och precis när jag skriver "hiphopklubb" skakar hela huset till ordentligt några gånger! Jordbävning!!!)

Den här gången dansar folk hämningslöst, och bra, vilket gör det grymt svårt att ha tråkigt. Idag har jag ont i fötterna och träningsvärk i ryggen= bra klubb.

Till slut är alla trötta och hungriga och vi bestämmer oss för att hitta ett ramen-ställe. Martin har lärt sin kompis Yutaka fina fraser på svenska. Om någon av er gått runt i Shibuya klockan tjugo över fem på morgonen i morse hade ni fått höra en japan ropa: "Nej, nej, akta skitan, det går inte!" och "Spräng skitjäveln åt helvete!" Åtminstone den första frasen har han ingen aning om vad den betyder.

Sedan passar Martin på att lära ut hur man använder ordet "bög" som prefix. Och det är så enkelt att Yutaka besämmer sig för att använda det på allt och alla. "Bög-Martin! Bög-Rim!" ropar han så det ekar mellan husen. "Bög-Rim! Bög-Rim!"

Och jag är ledsen, men Bög-Rim är ju bara för jäkla kul. Jag har aldrig skrattat så mycket åt ett prefix i mitt liv.

1 kommentar(er):

Olle sa...

Haha! Jag håller med, underbart prefix! Och uuuh vad jag avundas dig. Tokyo är mitt drömresemål och kanske till och med den staden jag helst skulle vilja bo i.