onsdag, juni 20, 2007

Hey, let's friendship!

"Va, ska du åka hem redan den här veckan?! Ska vi inte träffas och käka middag eller nåt innan du åker? Jag är ledig tisdag och onsdag. Hör av dig!" ungefär står det i mailet jag får av Hitomi, ursprungligen kompis med Bög-Martin.

Jag har träffat henne två gånger, båda gångerna i Martins sällskap och av någon anledning verkar hon gilla mig. Inte så att jag är ogillbar eller nånting, jag är bara överraskad. Hon gillar mig säkert bara för att hon vet att om vi blir kompisar kommer hon ha en kompis att gå och klubba med.

Jag möter inte bara henne, men också Futaba, den andra tjejen som jag också bara träffat i Martins sällskap (och bara en gång tidigare om jag inte minns fel...) för en middag i Shibuya. Helt sjuuukt trevligt har vi och jag lovar och svär att jag ska höra av mig så fort jag landar i Tokyo igen och att dra med dem ut för att klubba.

Det här med att bli kompis med folk......... Ska det vara så här lätt?

3 kommentar(er):

hejdetärrasmus sa...

vad fint! har du hittat någon bra riskokare än förlåt att jag tjatar etc etc men jag skulle vara ännu mer din bästa vän i hundra år och dar snällasnällasnällasnyggisrimja?

tanja sa...

Ang riskokare,

vet du att du måste ha en converter att använda den i Sverige eller i Europa. Den kostar fr 700 kr och mer...
Det gäller alla elektriska saker här.
Som är så snygga och praktiska annars.

Rim, ha en trevlig resa och Midsommar!

hejdetärrasmus sa...

redan inköpt. försörjer halva mitt hushållsmaskineri med el.