torsdag, augusti 02, 2007

En helt ny väääärld...

Jag är rätt distraherad i mitt bloggande. Annars hade jag ju bloggat om det här redan förra veckan när det hände:

Jag tar med kidsen till Build-a- Bear i Yokohama och nånstans i ett köpcenter går vi in på ett glasställe (jag har glömt vad det heter) där de "gör" glassen åt dig. Du får välja en glassmak och tre tillbehör: frukt, bär, nötter, choklad, kakor... vad du vill!!! Sen slevar de upp din glass på ett bord, krossar det som behöver krossas av tillbehören och knådar in det med spatlar. Som om inte detta är nog (när jag dör är detta min himmel...) så ropar tjejen som tagit min beställning namnet på min glass "Strawberry/banana rendevous" till de som knådar och då svarar de 5-7 andra anställda med ett likadant rop "STRAWBERRY/BANANA RENDEVOUS!" (inget ovanligt så här långt) men sen börjar de sjunga! Och de sjunger en sång om min glass!!!! En glad liten snabb sång om vad glassen innehåller (jordgubbsglass, jordgubbar, banan, krossad vit choklad och kaksmulor) och sen slutar sången med ett "strawberry banana lallala rendevoooous!" Jag har aldrig i hela mitt liv varit på ett ställe där pesonalen sjunger om glass, eller någonting annat de säljer. Och här gör de det med sån glädje och inlevelse! Jag fattar inte...! Men det gör mig lycklig. Väldigt, väldigt lycklig.

3 kommentar(er):

Anonym sa...

Aah, allting var ju som det brukar vara till precis innan sången, men sedan har du mig saknandes någonting som jag aldrig hört men man kan sakna likväl!

Anonym sa...

Det fanns ett ställe i Luleå där man kunde välja godis som krossades ner i mjukglassen men sång! Det hade de inte och det var ju ett ganska begränsat utbud. Sång! Det är ju helt underbart!

tanja sa...

Ah! har jag missat, vår ligger detta nånstans?? Jag MÅSTE dit!