onsdag, augusti 29, 2007

Åska föder ord

Vi hade världens åskväder i går kväll. Ett sånt där skyarna vräker ner sin ilska över människorna och blixtarna duggar tätt. Det lugnade ner sig framåt natten, men en syrsa satte sig utanför mitt fönster och spelade med ojämna mellanrum. I två timmar väckte den mig varje gång jag var i närheten av att somna. Sedan kom jag ihåg att jag hade öronproppar. Steg upp efter fyra timmars sömn och hittade, på blocket vid min säng, en textrad som jag skrev ner precis innan jag somnade. Tänkte att den kanske kunde bli till en låt. En halvtimme av att sitta och stirra på raden som lyder "When it thunders" har resulterat i en kort bit sammanhängande text som skulle kunna vara en refräng.

Nu, några timmar sen jag tittade på den sist, ska jag se om jag kanske lyckas skramla ihop några fler ord som vill vara med och stå bredvid varandra lite snyggt sådär...

0 kommentar(er):