fredag, augusti 24, 2007

Let's 勉強!

Andra dagen helt för mig själv. Fantastiskt. Nu när det är höst och skolstartstider har jag börjat fundera på om jag ska kolla upp den där skolan som Ponchan gick på när han jobbade här och kanske kicka upp mitt japanskapluggande en nivå. Tänk vad mycket bättre min japanska skulle bli. Och i kombination med all japanska jag lär mig i sociala sammanhang (efter Alcatraz E.R har jag lagt till "vulgär/billig", "slampa" och "horbock" till mitt vokabulär) skulle jag kunna få ett högst användbart ordförråd... Och det är ju tamejfan lika bra att plugga japanska ordentligt nu när jag ändå är här!

3 kommentar(er):

Unknown sa...

Helt rätt inställning.

Anonym sa...

jag vill åsså kunna japanska!!!!!

och näe, jag orkar inte logga in på blogspot för det är en bajssajt. Vad heter bajs på japanska?

/vandrarvild med hopp om livet

Rim sa...

"Kuso!"


Så bajssajt blir alltså "Kuso no sajto".

Se där! Nu kan du ju lite japanska!