söndag, augusti 19, 2007

No worries



Ok. bilden ovan är på bordet intill mig på New York Cafe i Shibuya. Här och var sitter det folk och knappar på sina bärbara datorer, själv sitter jag och spelar DS. Ok, vi leker en liten lek. Den heter: Var är killen som hör till datorn? (Svar längre ner...)











Jo, mina vänner: Han gick på toa. Reste sig upp, lämnade sin dator, ångrade sig, vände och pluggade in sin mp3-spelare på laddning, och sen gick han. Helt förvissad om att allt skulle ligga kvar när han kom tillbaka. Och det gjorde det naturligtvis. Vad annars?

4 kommentar(er):

Anonym sa...

Respekten för andra människor och även dess ägodelar är imponerande (förutom cyklarna då?)! En av många anledningar till varför jag ser fram emot min egen resa till Tokyo! Själv är man bosatt i Malmö för stunden, och blir av med jackan även fast man har den på sig :P

tanja sa...

Så sant. Har själv sett en man räkna lugnt sina ca 4 mlj yen på JR tåget...vad annars?

Rim sa...

Ja, det är störtskönt. Förutom cyklarna som knycks på fyllan när det är för långt att gå hem eller nåt... Fast då kan man nästan vara säker på att de återbördas av lokalpolisen. Annars kan man ju faktiskt köpa en ny. Cyklar är ju fan dirt cheap här...

Anonym sa...

Ja, detta är underbart. Det är en sådan befrielse att inte behöva ägna tanke eller energi åt att varken behöva oroa sig över sina ägodelar eller flytta omkring dem när de för en stund lämnas utom synhåll. Det är först efter att ha upplevt hur det är i Tokyo som jag inser hur många tankar som går åt att leva säkert i andra länder. Jag lämnar utan att tveka min dyraste ägodel utom synhåll en lång tid i Tokyo, men på annat håll släpper jag nästan ingenting utom synhåll.