fredag, augusti 31, 2007

Längs med floden



Notera att övervåningen är sexkantig.






Och på vägen hem cyklar jag en annan väg, förbi det här.


Ja, det är alltså samma filmstudio som på riktigt producerat Godzilla och Mothra. Och dessutom Akira Kurosawas filmer och Ghiblifilmer (Hayao Miyazaki, ni vet... ). Det är klart att jag har Godzilla en kvarts cykelväg bort. Typiskt Tokyo.

4 kommentar(er):

Anonym sa...

Jag är så avundsjuk på dig som är där nu, jag reser inte till Tokyo föränn i januari (om visumansökningen går som den ska!) ... Alla dessa små bilder, anekdoter och liknande gör inte väntan lättare. :o Men samtidigt är det så kul att läsa!

Anonym sa...

COOOOOOL!!!! jag är bara aningens avis, vill också bo granne med dem

/vandrarvild(orka logga in...)

Rim sa...

Kritan, vad ska du göra i Tokyo?!

Anonym sa...

Plugga språk&kultur, men misstänker jag nog lär hitta på mer än att bara sitta på rummet och banka kanjis!
Gå på karaoke, izakaya och spana på cosplayers måste väl vara en del av kulturstudierna? :o