onsdag, augusti 08, 2007

Well, is it?

Tog med grabbarnas kusiner på karaoke igår efter middagen med familjerna i Shibuya. Stackars brudarna (kusinerna alltså) höll på att åka hem utan att ha sjungt karaoke. Jag har aldrig varit på karaoke med bara tjejer förut, bara ljusa röster! De verkade ha roligt i alla fall och på vägen till stationen går den här killen förbi oss. Och jag säger till honom (fast mest till kusinerna) på svenska "Men hörrdu, kan inte du stanna lite så jag får ta kort på dig och din T-shirt!?" Sen säger jag det till honom på japanska (På svenska var bara för att öve lite, samla lite mod) och han stannar och poserar glatt!




När han och hans kompisar vänder sig om och går framför oss mot Shibuya Crossing kan jag inte låta bli att plocka fram kameran igen och ta kort på hans kompis T-shirt också. Fina, fina japaner med knasiga T-shirts, ni förgyller alltid min dag när jag får syn på er!



Jag och Julia, kompis till grabbarnas ena kusin som också är här och hälsar på, stormar ett annat karaokerum på vägen ut. Japanerna som sitter därinne blir först förvånade och sen vinkar de glatt in oss. "Kom och sjung med oss!" insisterar de, och hade vi haft tid så skulle vi nog gjort det, men vi ska precis gå så vi hinner bara säga hej. Nästa gång ska jag storma andras karaokerum när det är gott om tid kvar så att man hinner prata lite med de som sitter därinne!

0 kommentar(er):