måndag, maj 21, 2007

Reggaefestival!

Förra helgen hängde jag med Tanten på Thaifestival i Yoyogiparken och käkade god mat och softade med hennes vänner. Denna helg samma park, men reggaefestival istället, och jag förutseende nog att ta med mig ett underlägg att sitta på så vi slipper sitta på asfalten.

Människorna på sittunderlägget intill är aningen fulla och intensiva, men trevliga. En av tjejerna ropar "kawaiiiii" i ansiktet på mig innan hon frågar om hon får smaka på våra nachos och när jag spiller ut en öl rotar de snabbt fram servetter och hjälper till att torka upp. Det slutar med att Tanten byter nummer med nachotjejen.

Förutom att äta så lyssnar vi mycket på reggae och dansar oss ända fram till scenen där gubben på bilden nedan är kung. Han är omåttligt populär och alla sjunger med i hans låt (på japanska) om hur han råkar ragga på sin egen dotter. Jag får förklarat att han är riktigt old school, en av de första på den japanska reggaescenen - hans utstyrsel däremot är det ingen som förklarar.

Förutom att reggae låter väldigt trevligt är det sjukt tacksamt att dansa till. Allt man behöver kunna göra är att studsa. Jag studsar i ungefär två timmar innan jag är är nöjd. Åker hem med sus i öronen och träningsvärk i benen.

0 kommentar(er):