måndag, maj 28, 2007

Fredag.

Nu är frågan: Hur ska jag hinna blogga ikapp med det som hunnits med i helgen? Svaret är förstås att det skulle kräva orimligt mycket tid. Det får bli ett "best-of-helgen"-inlägg.

Någonting händer på jazzbaren. Min röst tonas ut och när jag vaknar nästa morgon är jag hes. Mycket opraktiskt. Det blir ingen Sumo. Istället drar jag med Nikku till Shimokita för shopping och på kvällen blir det izakaya med Martin och hans två polare och stylingassistenten och sedan klubb i Shibuya.

Klubben jag drar med dem till visar sig, till löjets rand, vara full med utlänningar (alltså sådana som vi) och det tar ca 2 sekunder innan en lång gaijin börjar med att stöta på mig för att sedan avsluta med att dricka upp min drink.

Jag.

Har.

Aldrig.

Varit.

Så.

Arg.

...på en klubb i alla fall.

Eftersom de andra inte är sugna på att dra till något annat ställe när vi ändå betalat inträde finns det bara en sak att göra.

Tequila.

Allt blir roligare med tequila. Innan jag vet ordet av är det morgon och jag och Nikku stannar till på ett McDonalds för att käka på vägen hem. Jag ska alltid ha lite tequila med mig in case of akut "jag-vill-slå-nån-på-käften-så-tråkigt-har-jag!"-symptom i fortsättningen.

0 kommentar(er):