söndag, maj 06, 2007

Butterfingers.

Jag gjorde en dum sak idag. Drog med Pojkvännen till Akihabara där han skulle köpa en massa prylar till Wii och Nintendo DS. Det var inte den dumma saken. Den dumma saken var när en av grejerna hade en sån där mini-cd som han undrade om jag kunde köra i min dator eftersom hans inte har någon cd-spelare.

Grejen är att mac bara har en skåra på sidan där man petar in cd-skivor. "Är du säker på att det går med en mini-cd?" säger jag till Pojkvännen. Han svarar att han har haft en dator som också bara hade en skåra och att det gick bra på den så det borde funka på mac också.

Nu är det dock så att det goda folket på apple inte har funnit läsandet av mini-cd att vara en viktig funkion, så när jag petar in den lilla cd:n inser jag med fasa att istället för det där klickande, brummande "nu äter jag upp din cd-skiva"-ljudet hör jag ingenting alls. Ve och fasa!

Den sticker i alla fall ut en liten bit. Jag stänger av datorn och hämtar en pincett. Det går inte att få tag i mini-cd-jäveln utan att peta in den ännu längre och det krävs bara två försök för att hela mini-cd-helvetet ska ha försvunnit in i cd-spelaren totalt. Vad göra? Skrika och gråta? Hämta kniven? Skruvmejslar? Ta med till doktorn?!

Nej, nej, inget av det där är nödvändigt. Man tar bara upp datorn och skakar den, vänligt men bestämt, några gånger tills mini-cd-skivan trillar ut. Jag tänkte bara dela med mig lite, för när jag googlade på "mini-cd-helvetet fastnat+macbook" hittade jag ingenting.

0 kommentar(er):