torsdag, maj 17, 2007

Inst-a-friend (For sale and use in Japan only.)

Häromveckan, när jag och Pojkvännen gick omkring i Shimokita och shoppade kläder, blev jag scoutad av en stylingassistent vid namn Rina. Hon letade efter folk, eller mer precist: utlänningar, som kunde tänka sig att ställa upp och bli stylade och fotograferade av hennes sensei.

När jag precis kommit till Japan var jag hårmodell åt Papa-sans kompis man, som äger en hårsalong, och det var skitroligt, så jag ställde såklart upp.

Vi skulle kört idag, men eftersom det regnade blev det uppskjutet till nästa vecka. När jag ändå åkt ut till Harajuku för att möta henne (klockan 6 på morgonen) blev det fitting idag istället och på väg tillbaka till tåget pratade vi om ditten och datten, och innan jag vet ordet av har jag två dejter inplanerade med henne.

Dels ska hon hänga med på söndag när jag ska träffa Tanten och hennes vänner igen och gå på reggaefestival, och dels ska hon hänga med på Red Hot Chilipeppers om Hiro-kun kan skaffa en biljett till henne också. Tjo!

5 kommentar(er):

Anonym sa...

Men! Det där är ju du! Fast det ser inte alls ut som du, men ändå är det du! Fan va förvirrande. Och du är ju inte alls japan, vem försöker du lura egentligen :p

Rim sa...

Err... va?

Anonym sa...

På smink. Det är väl ändå du när man klickar in på sidan. Men är ju gaijin, kan du verkligen representera en japansk salong, är inte det falsk marknadsföring med dina lockar ;)

Rim sa...

Hahaha, jahaaaa. Ser det så olikt ut att du inte ens kan se att det är jag?

As for marknadsföring: Det vet väl inte japanerna att mina lockar inte är permanentade heller? ;) Och vi har ju massor med asiater som reklam i våra svenska hårsalonger så det är jämnt!

Anonym sa...

Ja, om man vet att det är du kan man se det. Jag gjorde ett test med en gemensam kompis och frågade om hon kände igen tjejen på bilden, hon svarade nej. Men när jag sa att det var Rim sa hon, ja det är det ju!

Det är just det jag menar med falsk marknadsföring! Dina lockar är ju inte permanentade så folk kanske får för sig att man kan få så snygga lockar med permanent, vilken man inte kan! Så det så ><

Det här är nog den segaste kommunikation nånsin, save for perhaps brevväxling. Vi borde msn:a oftare.