torsdag, maj 24, 2007

Nikku är här!

Nu är han här, Nikku! Känns alltid lika bizarrt att möta svenska kompisar i Shibuya. Som om det var världens mest naturliga sak att de befinner sig i Tokyo samtidigt som jag.

Nikku är jävligt rolig. Landar runt 7 och tar sig till Shibuya enligt utförliga instruktioner där vi hittar varandra efter bara 10 minuter. Bara en sån sak är ju helt fantastisk!

Vi åker till hans hotell, som ligger precis vid min station, och dumpar den stora väskan hos den knasiga värdshusvärden och eftersom klockan bara är 11 så drar vi till Asakusa och kollar på kitchiga souvenirer och det berömda templet, vad det nu heter...

Asakusa är typisk turistmagnet och det känns bra att ha en sån avklarad redan. Vi käkar färska riskakor och kaitenzushi, alltså sushi på löpande band (som jag är löjligt förtjust i), till lunch.

Nikku är som sagt här i bara en vecka och jag vet inte hur mycket aktiviteter man kan klämma in, men vi ska försöka se på Sumo i helgen eftersom det pågår en turnering fram till söndag, och kanske strutta runt lite i Yoyogiparken också.

Det är grymt roligt att ha Nikku här för han är så fascinerad och förtjust i... allt! Och jag är inte sen att hänga på. Mer hänförelse åt folket!

2 kommentar(er):

KuriÅsa sa...

Nikkudassuuuuu! Hälsa från mig! Och ni måste ju gå på karaoke under tiden han är där, för farao!

Linda sa...

Hur kan man INTE vara fascinerad och förtjust i/av allt i Tokyo? :D