tisdag, maj 15, 2007

Återträff

Var ute med Yoko och lite andra japaner (Chinatsu, Haruka, Yuki) som var utbytesstudenter i Sverige, samt Martin (som jag inte sett sen vi gick samma japanskakurs för 3 år sedan), Emmy och, hör och häpna, Rebecka! Gissa hur förvånad jag blir när jag letar efter Yoko på stationen och plötsligt får syn på Rebeckas ansikte?! Jätteförvånad. Jag visste inte att hon var här.

Otroligt roligt att jag har hört fler utlänningar prata svenska i Shibuya än engelska. Eller roligt och roligt... knasigt! Vad fan gör alla svenskar här?! Det är nog fler svenskar i Japan än japaner i Sverige, procentuellt sett.

Det var i alla fall sjukt trevligt. Roligt att Martin hängde på med endast fyra timmars varsel! Jag minns att han var en sån där rolig jävel som gjorde att man ofrivilligt brast ut i asgarv när man var i närheten av honom när vi gick i samma klass.

Han är bara här ett par veckor till, men vi har bestämt att vi ska gå och jamma på nåt sånt där "open jam"-ställe innan han åker hem. Ska bli skitroligt. Det var kanske 1000 år sen jag sjöng inför publik. Saknar det.

0 kommentar(er):