söndag, maj 06, 2007

Super Potato.

Super Potato - Osaka.

Super Potato - Tokyo.


Känns roligt att kunna säga att man har varit på båda, speciellt eftersom den i Osaka är den första och den i Tokyo kom senare. I Osaka åkte vi till Den-Den Town (Osakas motsvarighet till Akihabara) och det första jag ser när vi kommer upp från tunnelbanan är Super Potato. I Tokyo är den svårare att hitta.

Super Potato är en retro spelbutik där man kan hitta old school spelmaskiner och spel. Det är roligt att bara gå runt där och kolla på alla gamla spel från förr. Synd att inga av konsolerna skulle funka hemma i Sverige. Eller tur kanske, annars hade jag nog suttit här med konsoler upp till armhålorna...

2 kommentar(er):

Linda sa...

Eftersom jag aldrig kommit iväg till Osaka har jag inte varit på Super Potato i Den-Den Town, men Super Potato i Akiba är desto mer bekant :)
Du har rätt i att det kan vara svårt att hitta och m.t.p. hur knepiga japanska adresser är, är det kanske inte till mycket hjälp - men, för den som är intresserad är ändå adressen till Super Potato i Akiba 3F Kitanayashi Building, 1-11-2 Soto-Kanda, Chiyoda-ku. Själv hittade jag dit av en ren slump då jag och några vänner letade efter ett lämplig meido café att avsluta kvällen på :P

Rim sa...

Haha, shit vad grym du är som lägger upp adressen! Sen är det bara att kopiera och klistra in i google map jp och så är det kirrat! Eller så söker man på "Super Potato" och "map".