fredag, februari 23, 2007

Bloggosfären - inte så stor som du tror.

Igår: Jag kollar runt på nyligen.se i ren tristess för att se om någon har bloggat någonting läsvärt de senaste minuterna. Väljer bloggar lite på måfå och klickar på bland annat på en som heter www.salt.se, mest för att jag gillar namnet på bloggen. Kollar runt lite och hittar en fantastisk bild på rostbröd med döskallar på. Skriver en kommentar i denna okända människas blogg som ser ut ungefär såhär: "Fint. Vill ha den brödrosten." (kanske lite mer entusiastiskt, men det här var alltså bara en rekonstruktion av själva händelseförloppet)...

Idag: Ozzy säger på msn: "Min bror hittade till min blogg via din blogg."
Jag: "Va?"

Jo, Ozzys bror är bloggaren med döskallebrödrosten. Han klickade på min länk och kom till min blogg, och här finns ju, som ni vet, länk till Ozzys blogg och tja...

Ozzys bror har bloggat om detta.

Ozzy har bloggat om detta.

Och nu har jag bloggat om detta.

Cirkeln är sluten. Allt återgår till det normala.

2 kommentar(er):

Anonym sa...

Sjukt som en hel infektionsavdelning, må jag säga. Min syrra bor fyra mil från mig, men för att hitta henne på nätet fick jag surfa till Japan och hem igen.
Fast om allt återgått till det normala vet jag inte. Inte efter att Ozzy spridit ut i bloggosfären att jag hade an affisch med Ola Ullsten på väggen när jag var yngre. Förnedring och förtal, typ. Fast det är ju inte ditt fel.

Rim sa...

Hahaha! Du kan ju försöka sprida ut att allt som står på Ozzys blogg är fiktion? Löst baserat på verkligheten eller nåt sånt...