tisdag, februari 13, 2007

So long, diet soda.

Ok. Så på den här middagen med bland annat proffessorn i konspirationsteori tar jag upp en ask med minttabletter som jag köpt på Starbucks. "What is that?" säger han och rycker åt sig den för att läsa på innehållsförteckningen. "Aspartame?! You can't eat that!!!"

Ja, eller hur, konspirationer överallt, tänker jag när han förklarar hur farligt det är. "Ok, if you don't believe me try searching the web for 'aspartame+problems' or 'sweet misery'" säger proffessorn. Sök själva och se vad ni hittar.

Det måste vara jobbigt att vara proffessor i konspirationsteori. Jag tänker inte stoppa i mig någonting som jag vet innehåller aspartam i fortsättningen.

4 kommentar(er):

KuriÅsa sa...

Man blir galen av aspartam. Eller var det deprimerad? Aspartam är djävulens påfund.

Rim sa...

Michael J. Fox skulle visst komma ut och medge att hans intag av aspartam troligen var det som gav honom Parkinsons... men det blev aldrig av. Conspiracies everywhere!

Anonym sa...

Jag fick kalciummedicin som innehöll aspartam och vägrade äta den, hur mkt mamma än tjatade.

Rim sa...

Hejja dig! Bra gjort.