fredag, februari 02, 2007

たこ焼き好きいい!


Jag har inte hunnit fara runt så mycket i Tokyo än. Det är svårt när jag är ledig mellan 10 och 14:30 och de flesta vänner jag har går i skolan. Idag har jag dock fått ledigt eftersom kidsen åker till sina kompisar direkt efter skolan.

Jag övertalar Rino att möta mig i Kichijyouji efter min japanskalektion. Vi hittar genast till Takoyaki-stället och jag blir så förtjust att jag glömmer ta bilder av fina Kichijyouji. Takoyaki, däremot finns det massor med bilder av.

Förra gången jag var här blev jag presenterad för takoyaki bara någon vecka innan jag skulle åka hem, och det var så gott att jag drömde att jag åt det i flera månader efter jag hade lämnat Tokyo. Rino försökte förklara vad det var i dem, men jag har fortfarande ingen aning. Jag vet bara att de innehåller bläckfisk, som jag inte är så förtjust i, och ändå är det typ det godaste som finns.

Så här ser det ut när man gör takoyaki:



0 kommentar(er):