lördag, februari 17, 2007

Water is the new "food".

Jo, det är sant! Jag har börjat utveckla någon form av... inte hetsätande, utan snarare bara konstant sug efter någonting. Även när jag är mätt och nöjd blir jag sugen på allehanda konstiga saker. Det finns så mycket gott här så jag nästan aldrig vill sluta äta.

När jag berättade för Sanja föreslog hon att jag kanske egentligen hade någon form av vätskebrist som jag uppfattade som hunger eller sug efter någonting annat. Hmm... så jag gick ner och svepte ett glas vatten. Och herreminget! Hon hade rätt! Ett glas vatten gjode susen! Så nu häller jag i mig vatten like there's no tomorrow!

Det lustiga är att man känner att man blir törstig mycket fortare när man dricker mycket vatten. Men det är alltså hetaste tipset om man är sugen på mat hela tiden. Drick vatten. Då dämpas suget att okynnesäta.

Därmed inte sagt att jag inte äter godsaker. Choklad varje dag när jag tänker efter. Haha, fy på mig! (Men jag är stor nu så jag får äta godis varje dag om jag vill!) Muahaha!!!

0 kommentar(er):