tisdag, februari 13, 2007

Plum blossom festival.


Som en förfest till körsbärsblomningen kommer plommonblomningen helt utan förvarning. En lite trevligare, mysigare festival än körsbärsblomningen kan tänkas. Kanske för att det är lite för kallt nu för att sitta på en filt och supa skallen av sig under ett träd. Skillnaden mellan plommonblommor och körsbärsblommor undkommer mig, men visst.

Många barnfamiljer som har tagit med sig mormor eller farmor ut för att titta på körsbärsblommorna. För den som är hungrig finns ramen, okonomiyaki, bakade potatisar, majskolvar och annan mat som är lätt att förtära på en picnickfilt. För mig blir det en chokladdoppad banan.

Förutom att få se alla fina blommande träd möter jag också världens kanske coolaste man. Sockervaddsmannen. Han inte bara ser cool ut, jag har aldrig i hela mitt liv ätit en så god sockervadd. Så fluffig och utan att klibba. Det var precis som en sockervadd ska vara. Som bommull!

Jag undrar om han sätter sig och äter från sin arm när arbetsdagen är slut...

0 kommentar(er):