tisdag, februari 24, 2009

Andra dagen på jobbet

Rim's planer med att hålla käften och ligga lågt ett tag och låta andra, som jobbat länge på min nya avdelning visa vägen, går åt helvede.


Jag är just nu ensam avdelningsledare på min våning.
Min fina våning som har Divided Black och en del av Henneskollektionen samt en del av Trendkollektionen. Och jag får en helt färsk VM att jobba med. Och ni vet hur det är när de är sådär… färska. Man säger vad man tänker och de lyssnar på en, har liksom inte riktigt kommit till det stadiet där de har en övertro på sin förmåga att matcha kläder och göra fina displayer. Fint. Riktigt fint. Samarbete och så vidare.

Och jag kommer också till en våning där en av de som är "Responsibles" alltså de som man anser har potential till att bli avdelningsledare, är en av grabbarna jag tränade i Hong Kong under fem dagar. "Vet ni, Rim var min mentor i Hong Kong" säger han lite då och då. Och han lyssnar ju såklart också på mig.

Så jag kör på.
Pushar lite här.
Justerar lite där.
Fast jag håller igen litelitegranna.
"Kom ihåg: Intealltpåengång, intealltpåengång, intealltpåengång!!!" måste jag påminna mig själv om hela tiden. Och hittills går det rätt bra.

Men jag har ett golv.
Mitt alldeles egna!!!!
Moahahha. Ahahahha.
AHAHHAHAHHAHAHHAHAHA.
MOHOHAAHHAHAHHAHAHAHAHA!!!

1 kommentar(er):

Erik sa...

Låt mig gratulera :)

Men skrattet på slutet skrämde mig lite. Jag vet att Aftonbladet haft såna här "Är din chef en maktälskande psykopat"-tester... Inte illa ment, men du skrattar elakt över att ha ett eget golv... (Jag tolkade moho-inledningen så.)
;-)